django unchained<3

 
Jag är inte någon som brukar kolla på western filmer men denhär filmen är ett undantag för den är så bra! Filmer utspelar sig år 1858 någonstans i texas.
Jamie Foxx spelar huvudrollen som django, en slav som slår sig ihop med prisjägaren Dr. king schultz (christoph waltz). Schultz är på jakt efter 3 bröder som jobbar på ett plantage. Problemet är att han inte vet hur dom ser ut. Men det gör Django så på ett våldsamt sätt så friköper han Django som sedan går med i ett partnerskap med Shultz om målet att döda bröderna.
Men Djangos egna mål är att hitta hustrun broomhilda (Kerry Washington) efter att dom separerats några år tidigare som straff pga. flyktförsök. Shultz imponeras av Djangos mission (ett annat ord för uppdrag)
och bestämmer si för att hjälpa honom. 
Han hittar henne på candyland där det är Calvin Candie (Leonardo dicaprio) som är ägaren. Django och Shultz lyckas komma in och förhandla med Calvin men något går snett och Shultz blir dödad. 
Med som alla filmer så lever alla sedan lyckliga förutom Calvin och resten av alla vita som jobba eller bode på candyland.
 
Denhär filmen är väldigt spännande men samtidigt är den väldigt rolig och man kan inte slita blicken från tv:n! Filmen har fått 8.5/10 i rank och den är gillad av många. Och jag tycker att den är den bästa filmen av alla filmer Quentin Tarantino har gjort. Men jag gav den 9.5/10 för att den var så bra och för att den kändes så verklig. 
Här är några bilder på karaktärerna ;)
 
 
            Dr.King Shultz och Django                                                   Calvin Candie
                        Broomhila von shaft (Djangos fru) och stephen (calvins buttler/slav/betjänt)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lindaaandersson.blogg.se

Jag är en tjej som gillar att umgås med mina kompisar och älskar musik! men det jag älskar mest är att sova! och den här bloggen kommer handla om allt som händer mig!

RSS 2.0